Castellano  |  English  |  Galego  |  Français
Dissabte, 13 de març de 2010
Descarrega't l'edició en format pdf.
PUBLICITAT
Notícies - Societat Civil

Els casos contra estudiants anti-Bolonya es desinflen
Barcelona - Divendres, 13 de novembre de 2009 16:39

Recentment, ERC retirava l’acusació, un dia abans de la celebració del judici, contra nou estudiants que havien protagonitzat una acció de protesta contra Bolonya a la seu del partit. Aquest divendres s’ha repetit l’escena, i el fiscal ha retirat l’acusació de desordres públics que pesava sobre set estudiants de la UAB que protestaven durant la celebració del Consell de Govern de la universitat el passat 18 d’abril. Els dos casos són l’inici d’una sèrie de judicis que s’han celebrar contra més de cent estudiants anti-Bolonya els propers mesos, fet que ha generat la campanya ‘Més de 100 a judici’ promoguda pel Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC).

La criminalització a la que van ser sotmesos els estudiants el curs passat, quan es van multiplicar en nombre i participació les accions contra la implantació de l'Espai Europeu d'Educació Superior, es va desinflant a mesura que van succeint els casos. No s’ha d’amagar que hi va haver actuacions desafortunades en certes protestes, però que aquests fets van ser utilitzats i magnificats per diversos mitjans, periodistes i polítics –els mateixos que es queixen perquè els joves no es mobilitzen per res- és cada cop més evident.

Els advocats dels estudiants acusats de desordres públics han explicat, segons l’ACN, que el fiscal ha retirat l’acusació perquè no se’ls ha identificat com els autors de la destrossa d’una porta de vidre durant la protesta. L'advocada ha explicat que els membres de seguretat no han pogut identificar els estudiants i ha dit que les persones que estan acusades són joves que el 18 d'abril van acudir al dispensari de salut del centre perquè havien patit lesions durant la protesta: “El Rectorat va agafar la llista de joves que havien estat atesos i va decidir fer un judici per desordres”, ha assegurat. En la mateixa línia s'ha expressat l'altre advocat dels acusats, que ha afirmat que amb la vista ha quedat demostrat que aquest judici era “una acusació gratuïta contra els estudiants”.

D’altra banda, avui s’ha sabut que el judici contra 53 estudiants desallotjats del rectorat de la Universitat de Barcelona, previst per la setmana vinent, s’ha suspès. Els mossos d’esquadra no han pogut localitzar sis dels acusats, i n’hi ha deu que no se sap si han rebut la notificació.
PUBLICITAT

  Articles relacionats  
  Articles de  
  Vídeos relacionats  

24 de novembre de 2009 Notícies - Comunicació
Media.cat critica els mitjans per la seva manca de pluralitat al informar sobre el Pla Bolonya
18 de novembre de 2009 Crònica - Anàlisi Polític
Protestes estudiantils també a Alemanya
3 de novembre de 2009 Notícies - Societat Civil
ERC es retira del primer judici contra estudiants anti-Bolonya tot i que el procés continua
13 de maig de 2009 Notícies - Societat Civil
La plataforma Estudiantspelcatalà.cat demana la permanència de la llengua catalana a les universitats
7 de maig de 2009 Notícies - Política
Tremosa defensa l’entrada de capital privat a la universitat
28 d'abril de 2009 Notícies - Societat Civil
Els estudiants tornen a protestar contra Bolonya amb accions a les seus d’ERC, el PSC, el Banc Santander i el Comissionat
26 de març de 2009 Crònica - Política catalana
Les proves de maduresa d’ERC i ICV
18 de març de 2009 Notícies - Societat Civil
Xoc a la UB
10 de març de 2009 Notícies - Societat Civil
El professorat s’uneix a les protestes contra Bolonya
27 de febrer de 2009 Notícies - Societat Civil
Els estudiants de la UB i l'UPF rebutgen el Pla Bolonya en referèndum

No s'han trobat articles relacionats.

PARAULES CLAU
Bolonya
protesta
acusació
fiscalia
estudiants
SEPC



  Més Societat Civil  
  Més Notícies  

12 de març de 2010
Otegi: “Si la majoria del país vol continuar unit a l’Estat, continuaria treballant per convèncer els meus compatriotes, però res més”
12 de març de 2010
El model català de consultes populars s’exporta al País Basc
11 de març de 2010
Osona Decideix i Alfons López Tena, ara al capdavant de les consultes d'Olot
9 de març de 2010
Amadeu Casellas, lliure 24 anys després
5 de març de 2010
La senyera ja es pot veure a les matrícules de la Catalunya Nord
5 de març de 2010
La concentració ciutadana contra la corrupció esdevé un èxit
4 de març de 2010
Oriol Junqueras: “Alguns es venen fins i tot abans que els comprin”
4 de març de 2010
Josep Guia: “Per esdevenir plenament nacionals, heu de posar el País Valencià a la vostra vida”
4 de març de 2010
Carretero: “Els que ens governen no tenen el somni de la independència”
4 de març de 2010
López Tena: “Tots els partits espanyols són independentistes”


12 de març de 2010 Comunicació
Gordillo afirma que amb l’ACN s’està assolint el somni de Barnils de tenir una agència pròpia
11 de març de 2010 Cultura
L’exposició censurada amb fotos del cas Gürtel s’inaugura completa
11 de març de 2010 Internacional
The New York Times denuncia la manca del català a les sales de cinema
11 de març de 2010 Comunicació
La Fundació puntCAT rebaixa un 20% el preu del domini .cat
11 de març de 2010 Política
Un 40% de barcelonins participaria a la consulta sobre la independència, segons ERC
10 de març de 2010 Política
Laporta es planteja “amb més força encara” fer el salt a la política davant la reacció dels partits
10 de març de 2010 Seguretat
La cooperant Alícia Gàmez ja és a casa
9 de març de 2010 Política
La CUP ja mira al 2011
9 de març de 2010 Cultura
A la recerca de l'Acadèmia Catalana de la Música

Amb el suport de: