A les 19 hores de dia 16 de gener d'aquest històric any 2014 s'inaugura al Palau Robert de Barceona l'exposició Premsa i Dictadura: les declaracions de l'abat Escarré a Le Monde. La mostra compta amb el suport de la secretaria de comunicació del Govern de la Generalitat.
Barcelona ·
A l'obertura de l'exposició, que podrà ser visitada fins la primavera, hi intervindran el P. Joan Recasens (sotsprior de l'abadia de Montserrat) i Aureli Argemí (ex secretari de l'abat). Després es passarà per primera vegada el vídeo complet de L'abat Escarrè: 50 anys de memòria. El ressò de les seves declaracions a Le Monde.
El record de l'abat Aureli M. Escarré es molt escaient en l'actual procés sobiranista que viu Catalunya. Escarré, que en un principi havia tingut certa admiració cap a la figura de Franco, va anar evolucionant fins a oposar-se frontalment a la dictadura nacionalcatòlica franquista.
L'afer Escarré fou possible gràcies a una conjunció de varis factors: l'activisme de les forces polítiques i cíviques democràtiques i catalanistes, els sectors de l'Església compromesos amb l'Evangeli i el poble, uns quants periodistes alliberats de les pressions d'unes empreses lligades de mans i peus pel poder polític espanyol. Tota una lliçó vigent avui.