Indica publicitat
Dijous, 9 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dijous, 22 de de desembre del 2011 | 19:31
Crònica · Afers religiosos

Torralba, un català ètic a Roma

El nomenament de Francesc Torralba com consultor del Pontifici Consell per a la Cultura és positiu per a l'Església a Catalunya, especialment per l'Església més dialogant, sempre assetjada pels sectors més intransigents.

El filòsof i teòleg Francesc Torralba

El president d'aquest organisme vaticà és un altre personalitat brillant,  com el cardenal Gianfranco Ravasi, que destaca per impulsar el diàleg dins l'Església i entre l'Església i el món contemporani. La bona relació entre el cardenal Ravasi i l'Església a Catalunya es canalitza sobretot a través de la Fundació Joan Maragall. Precisament Torralba forma part del patronat d'aquesta Fundació.

El tarannà de Torralba s'expressa de manera molt clara i didàctica en l'últim article que ha escrit. S'ha publicat en el butlletí digital del Centre d'Estudis Jordi Pujol i comenta l'aportació de Václav Havel, que acaba de morir, sota el títol "Havel: la política al servei de l'ètica". Escriu el filòsof i teòleg català: "Contra aquella tendència a entendre la raó política com una raó merament instrumental al servei d'interessos de grup, Havel mostra, amb la seva vida i els seus textos, que la política pot ser un noble art al servei del bé comú, una activitat raonable vinculada a l'ètica, sotmesa a l'ètica, una raó que transcendeix la raó instrumental".

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat