Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimecres, 29 de de novembre del 2006 | 15:41
Crònica · Desenvolupament

Kyoto ja no enlluerna: una nova cultura de la publicitat


El prestigiós diari japonès Daily Yomiuri publicava dissabte que l’Ajuntament de Kyoto ha decidit prohibir els rètols i els anuncis lluminosos situats sobre els edificis alts de la ciutat japonesa per preservar la imatge de l’antiga capital imperial. Segons aquest rotatiu, el Consistori considera que els més de 15.000 cartells publicitaris escampats per la ciutat impedeixen veure les muntanyes que voregen Kyoto i malmeten la imatge del barri històric. Que una ciutat com Kyoto hagi pres aquesta decisió és un fet significatiu. La llum i l’espectacle lluminós nocturn ha estat –i encara és- un dels principals símbols de modernitat i esplendor econòmic a les grans ciutats del món occidental, seguint precisament els passos fets en aquest sentit per les grans ciutats japoneses i nordamericanes. En aquestes ciutats, les empreses han competit fortament per colonitzar tota mena de els terrats i façanes dels principals edificis de les ciutats per lluir la seva marca, tot convertint-ho en un símbol d’hegemonia empresarial respecte les seves competidores.
És, per tant, una magnífica notícia que algunes ciutats que s’han considerat durant anys una referència mundial s’hagin replantejat aquest model afavorint altres valors del paisatge urbà, com el fet de no impedir l’observació d’altres icones urbanes, mantenir els horitzons propis que doten d’identitat a la ciutat, mantenir la qualitat dels barris històrics, promoure l’estalvi energètic, evitar la contaminació llumínica o garantir l’observació del cel nocturn. Iniciatives d’aquest tipus també les ha dut a terme en els últims anys Barcelona, Madrid –que ha anunciat substituir 12.000 rètols de neó abans de final d’any- o Nova York i tendeixen a augmentar.
Però el repte és, també, la preocupant proliferació de tota mena de publicitat fora de les ciutats i, sobretot, a les entrades dels nuclis que empobreixen la qualitat dels paisatges del nostre país. Aquest és un fet que constata, entre altres aspectes, la necessitat d’un replantejament global del model de publicitat de les empreses en un món on els sistemes de comunicació, transmissió d’informació i seducció comercial també estan canviant. Però aquesta temàtica la reservem per una crònica posterior.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat