Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimarts, 14 de de febrer del 2012 | 14:47
Crònica · Economia

Trens sí, però sobretot, aeroport

CiU i el PP espanyol comencen a escenificar la voluntat d'arribar a acords per pal·liar el maltractament econòmic dels darrers anys. Dels 5.000 milions d'euros que havia promès invertir en infraestructures l'executiu de Rodríguez Zapatero, només 400 van arribar a Catalunya.

Ministra Ana Pastor

Barcelona ·

I ara, han calgut tres descarrilaments de trens de Rodalies Renfe en poc més d'un mes perquè la ministra de Foment, Ana Pastor, aterri a Barcelona per anunciar que el seu executiu sí que pagarà els deutes. En concret, la ministra ha assegurat que l'Estat deu a Catalunya 5.748 milions d'euros en inversions en infraestructures, des dels accessos al port de Barcelona fins a les estacions i obres per al TGV. També s'invertiran poc més de 500 milions d'euros a millorar la xarxa de Rodalies.


Sobre el paper, doncs, tot ha estat bona voluntat en una trobada amb l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias. Però cal recordar que la ministra de Foment Magdalena Álvarez va seguir el mateix guió quan va arribar a Barcelona després de diverses avaries al servei de Rodalies, i posteriorment, també va fer el mateix José Blanco. I al final, 400 de més de 5.000 milions. El deute reconegut pel PP se suma als prop de 900 milions d'euros de la disposició addicional tercera de l'Estatut corresponents al 2009 i el 2010, i als 1.450 milions d'euros del fons de competitivitat que Catalunya encara no ha ingressat.


Però si bé aquest reconeixement pot semblar un pas endavant indiscutible, el cert és que no fa ni dues setmanes que el mateix Estat paralitzava el procés de privatització de l'aeroport del Prat, que significa tocar de mort la infraestructura més important del país. És magnífic tenir un bon servei de Rodalies de tren, que per cert, podria gestionar perfectament Ferrocarrils de la Generalitat o qualsevol altra companyia que no fos l'espanyola Renfe, i també un accés al Port per a mercaderies, però sense aeroport, Catalunya mai no podrà projectar-se internacionalment. I és aquí on l'alcalde de Barcelona i el govern de la Generalitat haurien de posar-se durs amb Madrid. I no ho fan. L'aeroport és la clau de volta. I per això Madrid el bloqueja, pensant que si finalment els catalans tenen uns trens de Rodalies que no arriben tard i no descarrilen ja estaran satisfets. I potser també s'ho pensa, la Generalitat?

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat