La magnífica entrevista que va fer dilluns Mònica Terribas a José Luís Rodríguez Zapatero va servir per fer callar o deixar retratats tots aquells que acusen la directora de TV3 d'haver estat massa agressiva amb José Montilla una setmana abans.
Les preguntes van ser amb el mateix to, incisiu, com ha de ser, però el president espanyol va saber respondre o esquivar amb elegància, sense l'encarcarament o la tensió que es va respirar amb el president de la Generalitat. L'audiència no enganya i l'entrevista amb Zapatero va tenir 100.000 espectadors més que la de Montilla.
Tots aquells que han sortit públicament atacant a la directora de TV3 han fet un flac favor al president de la Generalitat, perquè la polèmica només ha servit per fer més visibles els problemes de comunicació de Montilla. A més, alguns dels comentaris grollers sobre la vida personal de Terribas haurien d'haver estat respostos amb cessaments fulminants, que finalment han arribat, tot i que una mica tard i encara de forma parcial.
La polèmica demostra que al si de les files socialistes hi ha nervis, perquè les enquestes cada cop són més desfavorables. Però la solució que apliquen alguns, atacant la directora de TV3 no fa més que augmentar la desconfiança envers l'actual govern català, perquè amb tics autoritaris no es va enlloc i només es fomenta la desafecció política o les ganes de canvi, cosa que afavoreix Artur Mas.