Indica publicitat
Dijous, 9 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dijous, 28 de d'octubre del 2010 | 16:22
Crònica · Política

Nerviosisme a can Godó per l'aparició del diari Ara

El grup Godó s'ha cregut sempre un poder fàctic, per sobre del bé i el mal, amb dret a decidir de tu a tu amb l'estat, amb la Generalitat i amb el món econòmic financer, qui ha de manar a Catalunya. Va ser fidel servidor del franquisme i després va servir al felipisme, al pujolisme i l'aznarisme, adaptant-se per fer veure a uns i als altres que ells eren els creadors d'opinió i el poder mediàtic a Catalunya.

Però ara, d'uns anys ençà, tot està canviant. Hi ha El Periódico, "el poder dels socialistes catalans"; un espai modest però important de El País; i un grup català, Hermes (El Punt/Avui), fa camí, i és hegemònic a les comarques gironines.

El vell elefant, La Vanguardia, està desorientat. Primer els sorprèn la premsa digital catalana, i ara no entén el perquè de la sortida del nou diari Ara. I es pregunten: "com s'atreveixen sense el meu permís a fer un diari? Només nosaltres som els professionals per fer-ho", i, segons fonts ben informades, han començat subtilment, unes vegades, i directament altres, a pressionar els accionistes principals de l'Ara, els publicistes i el món empresarial, per impedir l'èxit del nou diari, difonent que només duraran un any...

El grup Godó evoluciona, pesadament i lenta, sense entendre els canvis que s'estan produint a la societat catalana, que ja se'n fot de l'aristocràcia, l'elitisme i els privilegis dels comtes de Godó. Una nova generació de professionals de l'empresa i del periodisme emergeixen imparables. Ja no s'hi valen les pressions.

L'Ara és una més de les iniciatives d'una nova Catalunya emergent, de les noves generacions desacomplexades, que amb seny i responsabilitat donen passes endavant, en aquest cas, per dotar-nos d'un mitjà multiplataforma independent i seriós, que no admeti les pressions dels que sempre han manat en aquest país, i que sigui capaç d'adaptar-se a les noves demandes d'una societat catalana que marxa cap a un futur sense límits.

Endavant el grup Hermes, endavant la nova iniciativa de l'Ara, i que el 28 de novembre tremoli l'aristocràcia periodística que ha monopolitzat el poder aquests anys.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat