Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Divendres, 13 de de novembre del 2009 | 15:32
Crònica · Societat civil

Objectiu: arraconar Catalunya

L'objectiu és arraconar Catalunya. El ministre de Foment, José Blanco, va camí de superar la seva predecessora Magdalena Àlvarez a l'hora de frenar les inversions a Catalunya. Si fa un mes destacàvem l'incompliment dels Pressupostos Generals de l'Estat de 2010 per part del govern de l'Estat i dels que hi han donat suport, aquesta setmana hem sabut que la licitació d'obra pública al nostre territori ha caigut un 42,8% respecte l'any passat.

La situació és d'extrema gravetat ja que la baixada d'aquestes xifres significa que en els pròxims anys es reduiran sensiblement el nombre d'obres i Catalunya i, per tant, es perdran també llocs de feina. El mes greu de tot, però, és que la baixada de xifres a Catalunya ve acompanyada d'un manteniment o d'una sensible pujada a altres llocs de l'Estat. s el cas de Madrid, que tot i estar governat pel PP està a punt de rebre generoses inversions del ministre Blanco, en forma de l'arribada de l'AVE a l'aeroport de Barajas o d'un nou túnel entre les estacions d'Atocha i Chamartín.

Amb tot, les inversions a Madrid no són el més destacat perquè ja estem acostumats als premis que obté la "Villa y Corte". En canvi, el més preocupant és el projecte presentat a bombo i plateret pel ministre Blanco a Saragossa. El gallec ha donat continuïtat a una de les idees de Francisco Àlvarez Cascos de connectar la cornisa cantàbrica amb el corredor del Mediterrani sense passar per Catalunya. Blanco va ajuntar a la capital aragonesa els presidents de Cantàbria, Navarra, Euskadi, La Rioja, Aragó i el País València, per presentar un projecte poc rentable econòmicament però políticament molt llaminer.

Aquest corredor de mercaderies permetrà al port de València una via directa al nord d'Espanya sense que els ports de Tarragona i Barcelona tinguin cap possibilitat de competir-hi. Malgrat que orogràficament és molt més senzill el pas per la vall de l'Ebre que no pas per Terol, el ministeri ha preferit tornar a les inversions fora del Principat. Aquesta a més, és una obra que també perjudica el corredor del Mediterrani ja que, tot i donar una innecessària volta de 2.000 quilòmetres, les mercaderies del port de València podrien arribar al centre d'Europa a través del corredor de l'Atlàntic.  

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat