Indica publicitat
Dimarts, 14 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimarts, 16 de de setembre del 2008 | 14:01
Crònica · Tecnologia i país

Catalunya al WEF tecnològic


La propera setmana se celebrarà a la Xina una nova edició de l'"Annual Meeting of the New Champions" (Reunió Anual dels Nous Campions) del World Economic Forum (WEF). Aquest esdeveniment, de caràcter anual, i situat dins de l'àmbit de l'empresa, la innovació i la tecnologia té la particularitat de reunir a la flor i nata del planeta pel que fa a aquestes matèries. Empresaris rellevants de diversos països, polítics de l'àmbit de l'economia i la innovació de diversos governs del món -ja siguin de ciutats, de països o de regions- i tecnòlegs d'arreu del globus terraqüi parlaran i debatran sobre economia, competitivitat i innovació. Serà, sense cap mena de dubte, una bona oportunitat, per a tots els assistents, per intercanviar i posar en comú idees, projectes i iniciatives en tots aquests àmbits, que poden ésser compartits i desenvolupats per organismes, governs i empreses de diferents indrets del món.

 El WEF és un organisme de referència i, per a tots, és conegut per la seva important trobada que organitza a Davos on les primeres espases mundials a nivell de la política es reuneixen, debaten i dialoguen sobre les qüestions més punyents que afecten el nostre món. El WEF duu a terme altres trobades i, aquesta de l'àmbit de les noves tecnologies, la innovació i l'empresa, n'és una d'aquestes. Enguany, com l'any passat, repeteix país: la República Popular de la Xina. Aquest cop, però, en una altra ciutat. De Dalian viatja a Tianjin. I, com acostuma a passar, tornarà a ésser un èxit per la participació que rebrà i per la relació, els contactes, la informació i les iniciatives i els projectes que en sorgiran per a tots aquells que hi participaran.

A la cita de Tianjin, el nostre país, com ja succeí l'any passat, tornarà a enviar-hi una representació. Catalunya hi serà representada per polítics, empresaris destacats del país i representants de la societat civil -com el Cercle Tecnològic de Catalunya (CTecno)- i del món universitari. Aquesta trobada tornarà a ésser una excel·lent oportunitat per a tots aquells representants del nostre país que hi viatgin, no només per fer empresa sinó que també per fer país. Sovint es parla d'internacionalitzar la nostra economia, de potenciar el sector innovador i tecnològic del país i de fer més visible Catalunya a l'exterior. En aquest esdeveniment, a la Xina, es poden fer passes destacades en tots aquests aspectes fonamentals per a l'esdevenidor del nostre país. Els nostres empresaris podran intercanviar idees i fer negoci amb altres empresaris emergents d'altres indrets del món i contribuir, així, a incrementar el seu mercat a l'exterior i, en conseqüència, a internacionalitzar l'economia catalana. Mentre que els nostres representants polítics i de la societat civil podran fer país, mostrar Catalunya al món i les potencialitats i les oportunitats que en diferents àmbits i sectors pot proporcionar a empresaris i emprenedors rellevants d'arreu del planeta si decideixen desembarcar-hi.

 

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat