Ahir Catalunya, una part de la nació catalana, ha guanyat aquest 27-S la primera batalla per a aconseguir el mandat democràtic per convertir-se en una nació-estat en el marc d'una Europa democràtica.
La campanya ha estat interferida per terra, mar i aire per un estat sense escrúpols que ha utilitzat el seu marc legal, les seves clavegueres i la seva unanimitat dels mitjans de comunicació espanyols al seu servei per intentar domesticar al poble de Catalunya i anular les seves reivindicacions de dignitat i llibertat nacional.
Barcelona ·
La societat catalana si és que no ho tenia clar encara, ara sí ha entès que no pot continuar anant més amb el lliri blanc a la mà però alhora no vol perdre allò que la fa única al món: la seva marxa pacífica i ètica irreprotxable tot i les contínues agressions antidemocràtiques del nacionalisme espanyol i els seus aparells.
Les eleccions del 27-S són un primer pas i han demostrat amb la derrota del Partit Popular , Unió Democràtica i en certa manera de Podemos-ICV que el poble de Catalunya ha desconnectat d'Espanya i el seu projecte. Aquesta desconnexió en els propers divuit mesos s'ha d'accentuar. Hem de fer-nos immunes als missatges totalitaris del projecte espanyol i passar del seu bombardeig mediàtic per poder consolidar ,dia a dia, la consciència d'estat que ha de tenir qualsevol poble que vulgui ésser. Això si, mantenint la pluralitat i la diversitat del poble català intacte ja que allò és el que ens fa un poble diferent.
Els propers mesos hem de mantenir l'esperit de victòria i no fer ni un sol pas enrere i iniciar la necessària negociació que ens ha de dur a un divorci pactat entre iguals amb el degut control internacional.