"A menys democràcia, més independència. Estem en aquest model" ha afirmat Ibarretxe a Building a New State, la segona conferència internacional organitzada per Sobirania i Justícia.
Barcelona ·
L'ex-lehendakari Juan José Ibarretxe ha avisat aquest passat divendres a l'Estat que la seva falta de democràcia genera més independentisme. Ibarretxe ha acusat l'Estat espanyol d'inocular entre catalans i bascos la idea que "res canviarà perquè les decisions sempre s'imposaran" des de l'Estat.
"A menys democràcia, més independència. Estem en aquest model" ha sostingut l'ex-lehendakari en unes jornades organitzades per Sobirania i Justícia, en les quals també hi ha participat el catedràtic de dret constitucional de la Universitat d'Edimburg (Escòcia) Stephen Tierney, i el polític i catedràtic de dret internacional de la Universitat de Mont-real (Canadà), Daniel Turp.
Ibarretxe ha defensat que catalans i bascos seran el que vulguin ser, al·legant que sempre que es cavalqui sobre la democràcia: "Les corrents estaran a favor seu, tant si es vol com si no es vol, més enllà de les constitucions i interpretacions dels tribunals constitucionals".