Barcelona ·
L'escriptor i periodista Vicenç Villatoro ha guanyat aquesta setmana a Andorra el premi més important i millor dotat -90.000 euros- de les lletres catalanes, el Ramon Llull, per la novel·la "Tenim un nom", que centra el seu fil argumental en el barcelonisme i explica les relacions humanes que s'estableixen en el si d'una família.
Villatoro, que ha pres el relleu de Carles Casajuana, guanyador el 2009 amb "L'últim home que parlava català", ha expressat la seva emoció i agraïment en rebre el guardó, i ha desvetllat les interioritats d'aquesta darrera obra seva: "No es tracta d'un llibre exclusivament del Barça. Utilitzo el barcelonisme per reflectir les relacions humanes". Villatoro ha explicat que feia temps que volia fer una novel·la sobre el Barça ja que "és molt present en la vida quotidiana de tots els catalans", i ha admès que l'any de les sis copes "no podia ser un any millor" per a treure un llibre sobre el barcelonisme.
El jurat de la 30a edició dels Premis Ramon Llull, format per Ester Arana, Leonello Bandolini, Isabel Escudé, Pere Gimferrer, Roser Porta i Carles Pujol, ha afirmat que l' "extraordinària" novel·la guanyadora d'enguany està "molt ben escrita, molt ben feta i ben muntada", i han volgut destacar que, tot i no ser amants del futbol, "el llibre utilitza molt bé el Futbol Club Barcelona com a fil conductor de les relacions entre un pare i un fill". "Tenim un nom" relata el viatge d'un pare i un fill a París a veure la final de la Champions League, on ambdós homes es retroben al cap d'uns anys i parlen de sentiments, relacions familiars i dones.