Barcelona ·
La liquidació definitiva del sistema de finançament autonòmic corresponent a 2008, en què s'estableix la diferència entre el rendiment definitiu dels diferents recursos i les entregues a compte efectuades per l'estat, han provocat que els Països Catalans hagin de pagar 1.500 milions d'euros al govern espanyol abans del 2015.
Catalunya és, després d'Andalusia -que deu 1.475,9 milions d'euros- la segona comunitat més endeutada, i haurà d'ingressar 690,7 milions d'euros a l'Estat. L'endeutament del Principat ve justificat pel descens en la recaptació de l'IVA i dels impostos especials l'any 2008, en què lidera el llistat de pèrdues. El País Valencià es troba en tercera posició i deu 635,6 milions d'euros, per 165 de les Illes Balears.
L'únic territori, segons aquestes xifres, que no haurà d'ingressar a l'Estat és Madrid, a qui l'executiu espanyol deu més de 15 milions d'euros, tot i que pel recaptament de l'IVA existeix un deute de 641,1 milions amb el govern espanyol.