Indica publicitat
Divendres, 10 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dijous, 22 de de març del 2007 | 17:52
Notícia · Economia

"Ens convé portar el timó de la nau"

La Cambra de Comerç de Barcelona, Foment del Treball Nacional i el RACC, juntament amb 130 fundacions, collegis, cambres i entitats més, han reclamat del dret de Catalunya a gestionar el seu propi aeroport, "una infraestructura clau per al futur de l'economia catalana i espanyola". Reunits al campus de l'Escola de Negocis IESE, en plena avinguda Pearson, l'empresariat català ha proclamat, solemnement: "Barcelona no vol ser una ciutat de sostre baix", en paraules del catedràtic d'Economia Andreu Mas-Colell. "Els aeroports connecten amb el sistema nerviós d'un país", ha apuntat, motiu pel qual "ens convé portar el timó de la nau". Els principals dirigents econòmics del país -des de Ricard Fornesa (‘la Caixa') a Salvador Gabarró (Gas Natural), Narcís Serra (Caixa Catalunya), Josep Oliu (Banc Sabadell), Anna Birulés (Renta Corporación), José Ferrer (Freixenet),  o Joan Gaspart (Husa), així com també el secretari de l'Institut d'Economia i Empresa Ignasi Villalonga, Eliseu Climent -a qui, per cert, l'organització ha fet seure en una sala annexa a l'Aula Magna, el mateix lloc on volien encabir Jordi Porta, president d'Òmnium Cultural, que finalment no ha assistit a l'acte-, o el president de la nova associació d'empresaris compromesos amb el país, Fem Cat, Joaquim Boixareu, entre molts d'altres-, han fet petita l'Aula Magna de l'IESE. Davant d'aquest exquisit auditori, el catedràtic d'Economia Aplicada Germà Bel ha fet una crida a "mirar l'aeroport amb una certa ambició global". Segons Bel, "els vols intercontinentals actuen com a factor fonamental en les decisions de localització de les empreses", de manera que, un aeroport de caràcter internacional "determinarà quines oportunitats tindran els nostres fills". Bel constata que la situació actual és negativa, ja que, tot i que El Prat és dels aeroports europeus amb més volum de tràfic, en vols de valor afegit ocupa les últimes posicions del rànquing. Bel avisa que el model de gestió centralitzat dels aeroports que aplica l'Estat espanyol "és ‘anormal' en el context dels països de la UE i de la OCDE" i aposta perquè els aeroports espanyols es gestionin de manera individualitzada, un model que aportaria "competència, transparència i innovació".

Mas-Colell, per la seva banda, ha evidenciat que, "a deu anys vista, l'únic que sabem del cert és que hi haurà sorpreses. Amb aquesta perspectiva, no ens interessa que un altre negociï en el nostre nom", i més si aquest ‘altre' no acaba de vetllar pels interessos de Catalunya, ha insinuat el catedràtic. Mas-Colell ha fet una crida perquè l'aeroport del Prat es gestioni a través d'un consorci, on les administracions més properes hi tinguin majoria: "que no ens puguin dir que ens vam resignar a ser un país de segona fila".

[Galeria fotogràfica]

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Notícies relacionades
Notícia · Societat civil
La resposta a la crida pel 9-M supera totes les previsions de la PDD
Crònica · Contrastant
La manifestació de l'1-D a la premsa
Crònica · Política catalana
Del 18-F a l'1-D
Editorial · Política
El PSC després de l'1-D
Notícia · Societat civil
1-D. Les claus
La fotografia · Societat civil
La manifestació, en imatges
Notícia · Societat civil
La nació catalana parla alt i clar: PROU!
Crònica · Societat civil
1-D: parlar clar i desemmascarar l'enemic
Notícia · Política
Jordi Pujol es manifestarà l'1-D perquè tot plegat ja "passa de mida"
La fotografia · Societat civil
PDD: "La manifestació ja és un èxit"
Indica publicitat