Redacció · ACN ·
L'habitual ofrena que les formacions polítiques i altres organitzacions realitzen cada any al monument a Rafael Casanova ha estat marcada pel context de crisi econòmica que pateix el país. Als xiulets i escridassades independentistes contra la classe política parlamentària s'hi han sumat,
amb més força, els crits de 200 extreballadors de Nissan i Roca afectats pels acomiadaments massius d'aquestes empreses.
Tot i que els sindicats majoritaris CCOO i UGT han estat els més escridassats pels treballadors, els partits polítics i el govern de José Montilla també han estat el blanc de les protestes, amb pancartes com "A Roca no hi sobra ningú" o "Nissan extorsiona amb el tancament i la Generalitat paga els acomiadaments".
Després de l'ofrena -la delegació del PP s'ha llevat bon d'hora el matí per ser la primera- més d'un representant polític s'ha queixat amb duresa del succeït. L'exemple més clar, Carod-Rovira, que ha afirmat que s'ha mort "de vergonya" pels xiulets i escridassades durant l'ofrena floral, davant l'"atònita" mirada de la delegació del Quebec."Quan se sent l'himne nacional, tot deu xiula", ha lamentat en declaracions a RAC1, afirmant que "l'espectacle fa anys que es repeteix" i no passa en "cap país del món". Duran Lleida, per la seva banda, ha afirmat que cal una "reflexió serena" davant d'aquests fets.