Indica publicitat
Divendres, 10 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimarts, 13 de d'abril del 2010 | 15:53
Notícia · Política

Mas marca distàncies amb l'independentisme al cara a cara' amb Terribas

Barcelona · S'apropen les eleccions, i CiU gestiona amb més cura que mai la seva ambigüitat nacional per intentar aglutinar vots a banda i banda. En el seu particular duel' amb Mònica Terribas, Artur Mas ha sortit airós de la majoria de preguntes -res a veure amb el ritme encallat de Montilla- excepte en les que feien referència al sobiranisme.


"Vostè és independentista?"

Sense embuts, la primera pregunta de la directora de TVC ja ha anat encaminada a conèixer l'horitzó nacional d'un Mas que ha sortit per la tangent afirmant que és "català i catalanista", i ha recorregut al paper de centralitat que juga CiU per afirmar que la formació aglutina independentistes i no independentistes.

D'aquesta manera, i tot i explicar que no posa "límits" a la "realització nacional de Catalunya", Mas ha afirmat que seria un "error" donar suport a la possible IP que es presentarà al Parlament reclamant un referèndum sobre la independència "perquè aquest és un tema tan important que no ens podem equivocar".

En aquest sentit, Mas ha dubtat de si hi havia una majoria social suficient per realitzar una consulta d'aquest tipus i ha afirmat que la independència "divideix a la societat catalana", un argument que perfectament podria haver pronunciat algun membre del PSC, el PSOE o el PP. O és que no "divideix" també la societat catalana la unió actual amb Espanya? El dirigent de CiU ha apostat per decidir en aspectes on hi hagi més nivell d'acord, com en el reclam del concert econòmic. Pel que fa al seu escenari ideal, Mas ha explicat que seria una confederació de pobles ibèrics.


Moció de censura

El candidat a presidir la Generalitat ha assegurat també que probablement ja hauria pogut assolir aquest càrrec si hagués presentat una moció de censura en què es comprometés a celebrar un referèndum, una de les condicions que marca ara ERC per a qualsevol pacte postelectoral. "Què fa ERC? M'hauria dit que no?", s'ha preguntat, i ha afegit que no utilitzaria mai aquest tipus de dreceres per arribar a ser president.

Deixant de banda l'agenda nacional, Mas ha criticat durament el decret llei del tripartit de la CCMA, digne, al seu parer, de "dictadors populistes sud-americans", ha afirmat que la seva prioritat si arribava a la presidència serà la de treure el país de la crisi, i ha alabat l'actitud de "cooperació" que CiU ha mantingut aquesta legislatura, pactant lleis com la LEC amb el govern.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat