Indica publicitat
Divendres, 10 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimarts, 19 de de juliol del 2005 | 00:00
Notícia · Política

Batasuna rebutja Elkarri com a instrument de mediació del conflicte

Batasuna exclou Elkarri com a referent per arribar a una solució en el conflicte basc: “ja no és un agent neutral, perquè només defensa els interessos d’una part”, motiu pel qual queda “totalment inhabilitat” per liderar les dinàmiques que hauran d’apropar la societat a la resolució definitiva del conflicte. Batasuna està convençuda q Batasuna exclou Elkarri com a referent per arribar a una solució en el conflicte basc: “ja no és un agent neutral, perquè només defensa els interessos d’una part”, motiu pel qual queda “totalment inhabilitat” per liderar les dinàmiques que hauran d’apropar la societat a la resolució definitiva del conflicte. Batasuna està convençuda que el paper d’intermediari que es va “autoadjudicar” Elkarri quan es va constituir va tenir el seu sentit. Llavors, “les vies de comunicació entre les diverses cultures polítiques eren inexistents”. Des de la creació d’Elkarri el 1992, “ha passat de jugar un paper d’intermediador o facilitador a tenir la seva pròpia opinió i visió” del conflicte. Així, Elkarri ha adoptat una “posició política definida respecte les claus que originen el conflicte polític i això, tot i ser totalment legítim, converteix Elkarri en una part més del conflicte”, al mateix nivell que altres agents polítics i socials bascos. Segons Pernando Barrena i Joseba Permach, “Elkarri no qüestiona la via del govern espanyol en contra de l’esquerra abertzale”, alhora que aposta per “la creació de dues meses, excloure el dret d’autodeterminació com a punt per a l’acord o per acceptar de facto els actuals marcs administratius”, motiu pel qual “Elkarri no és un agent neutral”.
Elkarri, un moviment que agrupa més de 3000 socis, s’ha defensat de les crítiques apel•lant a la seva dilatada experiència: “un moviment social independent, ha de fer front, periòdicament, al ‘amb mi o sense mi’ i suportar envestides d’un i altre cantó”. Malgrat les crítiques de Batasuna, Elkarri continuarà tirant endavant les seves iniciatives per aconseguir un diàleg serè entre tots els agents polítics bascos.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat