Indica publicitat
Dijous, 9 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimecres, 23 de de juny del 2010 | 14:55
Notícia · Política

Les maniobres del govern espanyol no aturen el camí de la IP

Barcelona · A pesar de l'intent de l'Estat de posar en dubte la Llei de consultes, curiosament quan la IP per fer un referèndum sobre la independència ha estat acceptada a tràmit, la cerca de voluntaris per recollir signatures no s'atura. Des de la Coordinadora Nacional per la consulta s'està instant a aconseguir el màxim de voluntaris amb l'objectiu de superar amb escreix les 220.000 firmes necessàries.

La recollida començarà previsiblement a finals d'agost o principis de setembre, un cop el Consell de Garanties Estatutàries hagi emès el dictamen que han sol·licitat PP i PSC en relació a la IP i que la Junta Electoral hagi validat el plec de signatures. En els següents sis mesos, ampliables a vuit, es farà les recollida de firmes. Un cop validades, el Parlament tindrà dos mesos per convocar un ple per decidir si realitza la consulta. En cas afirmatiu, serà l'Estat qui tindrà la darrera paraula.


Negociacions?

El govern espanyol, però, vol evitar que s'arribi a aquest últim estadi, i és per això que ja ha expressat a la Generalitat "discrepàncies competencials" sobre la Llei de Consultes. El govern espanyol no va dir res quan va aprovar la citada llei, però ara que hi ha la IP en marxa ha vist les orelles al llop i hi està intentant posar traves.

Tot i això, el conseller de Governació i Administracions Públiques, Jordi Ausàs, ha assegurat que una de les característiques de la Llei de consultes populars és la seva "pulcritud competencial" i el seu "rigorós i escrupolós encaix" en l'ordenament jurídic actual.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat