Indica publicitat
Dijous, 9 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Divendres, 26 de de març del 2010 | 18:23
Notícia · Política

Montilla considera que les consultes són una "frivolitat"

Foto: Xavier Alsinet · L'establishment català i espanyol té un clar full de ruta alhora d'abordar el tema de les consultes: 1) Criticar-ne la naturalesa i els objectius, 2) Silenciar-les abans que es produeixin, i 3) Criticar-ne posteriorment els resultats, al·ludint a una suposada baixa participació al comparar-les, inexplicablement, amb referèndums vinculants.

El president de la Generalitat, ara que encara falta un mes per a la propera onada, ha escollit l'opció 1 per referir-s'hi i, analitzant les relacions Catalunya-Espanya, s'ha mostrat contrari a "aventures" com les consultes independentistes, ja que hi troba una "actitud irresponsable i una frivolitat". Menystenir d'aquesta manera l'esforç de milers de voluntaris i la participació de centenars de milers de persones, que han creat una immensa iniciativa del no res per la incapacitat de la classe política que ell representa a donar respostes a la ciutadania, sí que és una frivolitat.

Montilla, que ha fet aquestes declaracions a una conferència al Cercle d'economia, ha apostat per "articular una cultura federal" i ha recordat que Catalunya ha invertit "molt de temps i molts esforços" a aconseguir un nou Estatut que s'ha de "complir" i no convertir-se en "paper mullat". Precisament amb aquestes idees, Montilla ha assenyalat moltes de les causes que han provocat l'auge de l'independentisme i el fenomen de les consultes. La "cultura federal" a la que al·ludeix no existeix, deixant de banda comptadíssimes excepcions, a l'estat espanyol; i Catalunya, és cert, ha dedicat molt de temps a elaborar un nou Estatut que va provocar els insults i les desqualificacions de membres dels dos grans partits estatals i diversos mitjans de comunicació. Un Estatut, per cert, que va ser retallat i "cepillado", i que porta més de tres anys a l'espera de saber si té cabuda a la constitució espanyola -de la que no es pot tocar ni una coma, a pesar que l'actual generació no la va votar. Qui ha de dictaminar l'afer, per cert, és un tribunal dividit penosament entre "progressistes" i "conservadors", amb membres recusats, jubilats, i un de difunt, que encara esperen que algú els substitueixi. Sembla, doncs, que "l'aventura" real és seguir com si no passés res.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat