Segons la investigació, realitzada per la Plataforma per la Llengua, ja són una gran majoria les grans cadenes comercials del Principat que compleixen la Llei 1/1998 de Política Lingüística. Aquesta norma obliga a redactar en català tant els catàlegs com la resta de comunicació pública dels establiments: web, retolació, atenció al client, etc. Pel que fa a catàlegs la presència pròpia arriba al 77% de les pàgines, percentatge que creix fins al 89% en el cas dels supermercats i hipermercats.
Tot i això, l'entitat de defensa del català denuncia que encara hi ha empreses que editen illegalment -de forma total o parcial- els seus catàlegs i demana al Govern de Catalunya que faci respectar les lleis que aprova el Parlament, de la mateixa manera "que es compleixen les més de 150 normatives estatals pel que fa a l'obligació del castellà".
A l'estudi es denuncia que les empreses que més incompleixen la llei són FNAC, Leroy Merlin, Bauhaus, AKI, Conforama, Hipopotamo, LIDL i el Grup Auchan (amb les cadenes de supermercats Sabeco i Alcampo). La incompleixen de forma parcial Eroski, El Cort Inglés, Ikea i Decathlon. Pel que fa a la resta de la comunicació corporativa l'informe destaca els pocs avenços de FNAC, Leroy Merlin i Bauhaus.