Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dijous, 4 de de març del 2010 | 16:12
Notícia · Societat civil

Josep Guia: "Per esdevenir plenament nacionals, heu de posar el País Valencià a la vostra vida"

Barcelona · "Malgrat tots els entrebancs, la presència del País Valencià és imprescindible per a la plena construcció nacional". Aquesta ha estat la principal idea que ha transmès Josep Guia a l'Acte d'estat, on ha estat amb "missió" que els principatins posin el País Valencià a la seva vida. "Renunciar al PV -ha dit- és començar amb una derrota".

Guia ha reivindicat les figures d'Ausias March, Fuster, Ovidi, els Obrint Pas, i d'altres figures bàsiques pel català i el catalanisme provinents del PV, i ha afirmat que "a la perifèria hi ha més infiltració, més desnacionalització, però també més lucidesa i més coratge". Guia ha vinculat els avenços del Principat amb els progressos del País Valencià, ja que aquest "és el mirall on es mira el PV".

L'històric dirigent ha assegurat que les consultes "arribaran al sud", i ha proclamat: "volem treballar amb les dues mans, no  només amb una mentre amb l'altra hem d'aguantar la llosa francesa i espanyola".

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat