Indica publicitat
Dijous, 9 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimarts, 8 de de febrer del 2011 | 18:07
Notícia · Societat civil

Una seixantena de personalitats catalanes exigeixen respecte pels presos bascos

Barcelona · Mentre una gran part d'observadors internacionals consideren el darrer alto el foc d'ETA com un pas "fonamental" en la resolució del conflicte a Euskal Herria, i davant les passes de gegant que està efectuant

darrerament l'esquerra abertzle, un grup de 64 personalitats catalanes han sabut interpretar la situació política i social que es viu al País Basc per exigir respecte.

El respecte pels drets dels presos bascos, vulnerats àmpliament per l'estat espanyol a través de l'aplicació de la llei antiterrotista i del dret penitenciari, és el contingut principal de Manifest de la Virreina II que s'ha fet públic aquesta setmana. Músics, polítics, i personalitats del món social i cultural català han advocat aquesta setmana perquè l'Estat espanyol deixi de vulnerar d'una definitiva vegada els drets dels presos.

Segons recull el diari Gara, el manifest que han elaborat els sotasignants de l'acord, d'entre els quals s'hi troba Josep-Lluís Carod-Rovira, Jordi Miralles, Oriol Junqueras, Lluís Llach, Feliu Ventura, Josep Maria Terricabras i Salvador Cardús, exigeixen "davant el nou escenari que s'esdevé a Euskal Herria" que l'Estat espanyol canvii el dret penitenciari que està aplicant, i han constatat la vigència del "Manifest de la Virreina I" -signat ara fa set anys per 75 entitats catalanes- en els principals pilars d'aquest acord. Per la seva importància, reproduïm el Manifest de la Virreina II a la secció Documents.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat