Barcelona ·
El Cercle Català de Negocis (CCN) ha avisat els empresaris, aquesta setmana, que la independència està cada cop més a prop. Aquest lobby, creat fa un any i mig per petits empresaris del país amb l'objectiu ambiciós de proposar al teixit empresarial l'Estat propi com a garantia de futur, ha instat la patronal i els sindicats a analitzar les conseqüències del procés independentista que ja ha començat arrel de les consultes sobiranistes organitzades arreu de Catalunya.
L'organització també ha volgut incitar les empreses catalanes a "posar pragmatisme" en el procés independentista. El CCN ha dit que la consecució de la independència està "cada cop més a prop" i per això ha instat la patronal a treballar pel possible adveniment de l'Estat propi. L'organització, que des de la seva creació es dedica a elaborar estudis sobre la viabilitat econòmica de la independència de Catalunya -va xifrar l'espoli fiscal i va crear la Nòmina Catalana, una eina que permet calcular quin salari net cobraríem els catalans si aconseguíssim un Estat propi - ha recomanat a les empreses començar a dedicar recursos de planificació a curt i mig termini per preparar-se i poder aprofitar de manera positiva la nova situació política catalana que ja s'apropa.
En aquest sentit, el CCN ha proposat que les patronals i els sindicats treballin junts per configurar un Pla Estratègic de la Catalunya Estat perquè, d'aquesta manera, el teixit empresarial sàpiga què i com actuar en un canvi d'status de Catalunya, i pugui, alhora, transmetre als polítics que liderin el canvi quines són les condicions d'èxit de l'empresariat.