Indica publicitat
Dimecres, 15 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Divendres, 26 de d'octubre del 2007 | 18:50
Notícia · Societat civil

Torna el Seminari Blanquerna, per parlar sobre 'Europa i la Mediterrània. Països Catalans i Mallorca. Els reptes de futur'


El divendres 26 d’octubre ha començat la XXI edició del Seminari Blanquerna, organitzat pel Grup Blanquerna, entitat dedicada a la reflexió i estudi sobre la qüestió nacional. La trobada s’allargarà fins al diumenge 28 d’octubre i tendrà lloc a l’hotel Viva Blue de la Platja de Muro. En aquesta ocasió els temes a tractar són “Europa i la Mediterrània. Països Catalans i Mallorca. Els reptes de futur”. El seminari començarà el divendres 26 a les 18.30 hores amb la conferència Cap a l’Europa dels pobles: democràcia i dret a decidir. El cas d’Escòcia, que tendrà la participació de Michael Keating, professor del Departament de Ciències Polítiques i Socials de l'Institut Universitari Europeu de Florència (Itàlia) i especialista en el moviment sobiranista escocès. La jornada es clourà amb un concert a càrrec del grup Oliva Trencada. El dissabte 27 a les 10.30 hores serà el torn de Països Catalans. Perspectives de futur i anàlisi del passat recent, amb Miquel Sellarès, director de Debat nacionalista, i Miquel Àngel Maria, escriptor i articulista. A les 16 hores es parlarà sobre La Mediterrània: minories nacionals, lluites ecològiques i drets humans, debat que comptarà amb Joaquim Arrufat, politòleg i membre de la Xarxa Mediterrània de Pobles sense Estat, Tonina Siquier, membre de la junta directiva del GOB i Margalida Capellà, professora de Dret Internacional Públic de la UIB. A les 18 hores el tema a tractar serà Globalització neoliberal a l’Europa d’avui. Una visió crítica, i hi prendran part Jordi Perales, assessor polític de l’Aliança Lliure Europea i Xavier Vence, catedràtic d’Economia Aplicada de la USC i conseller de la fundació Galiza Sempre. La vetlada acabarà amb un concert de Nou Romancer. Les jornades finalitzaran el diumenge 28. A les 10 hores es parlarà sobre Cultura catalana. Quin futur? Quina cultura?, amb Alfred Bosch, escriptor i historiador; Miquel Cardell, escriptor i periodista; i Gabriel de ST Sampol, escriptor i delegat de Literatura de la Direcció General de Cultura del Govern de les Illes Balears. A les 12 hores es debatrà sobre Repensar (i construir) els Països Catalans. 300 anys després d’Almansa, i ara què?, amb Damià Pons, professor de Literatura Catalana de la UIB; Tomeu Martí, coordinador de l’OCB; i Anna Gabriel, regidora i portaveu de la CUP. L’assistència als actes serà lliure.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat