Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dilluns, 29 de de gener del 2007 | 17:36
Recull de premsa · Economia

Elisenda Paluzie: "Agència, quina agència?"


“El govern ha aprovat aquesta setmana el projecte de llei de l'Agència Tributària de Catalunya en aplicació del nou Estatut”, comenta en un article del diari AVUI, l’economista Elisenda Paluzie. Afirma que “es pot generar una confusió entre els ciutadans que inevitablement es transformarà en decepció quan l'agència i el consorci estiguin en funcionament", a causa de ” la publicitat enganyosa”, que s’ha fet “des del govern d’entesa” i del “cinisme del cap de l'oposició”.
Per això, continua dient, cal recordar què diu l’Estatut sobre aquest punt del sistema de finançament: “L'Agència Tributària de Catalunya gestionarà, recaptarà, liquidarà i inspeccionarà els tributs propis i els cedits totalment a la Generalitat, és a dir, el que fa ara la direcció general de Tributs però creant un bon nombre de càrrecs per gestionar-ho. Tots els altres impostos, com l'IRPF, l'IVA i el de societats, els continuarà gestionant l'administració tributària de l'Estat”. Elisenda Paluzie acaba afirmant que “en el termini de dos anys s'ha de constituir un consorci o ens equivalent entre l'agència estatal i la catalana: una tercera agència”, però lamenta que les funcions que tindrà seran les que li delegui l’Estat, i, per tant, s’hauran de negociar en el futur.


I conclou l’article comentant que una de les funcions que sí que garanteix és que es puguin presentar les declaracions a qualsevol de les agències, cosa que serveix de poc, tenint en compte que la majoria de les declaracions ja es presenten directament “als bancs i caixes o per Internet”.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat