L'enginyer i exministre d'Indústria,Joan Majó en un article al diari Ara fa una reflexió sobre les diverses opcions que es poden donar arran dels resultats del 27-S I amb anteriritat a aquesta cita electoral es mostra contundent en relació al govern de Madrid "Carai! I tant si ens entenen! Entenen perfectament dues coses: que el concepte que a Madrid es té d' España pot
Barcelona ·
quedar destruït sense Catalunya; i, més pragmàtic, que l'economia espanyola, fràgil i fortament endeutada, pot quedar en una situació molt difícil si deixa de comptar amb el motor de creació de riquesa que suposa Catalunya".
Així Majó creu que després del 27-S s'obrirà un període de negociacions "La meva segona hipòtesi és que la futura relació entre Catalunya i l'Estat serà, en qualsevol cas, el resultat d'unes negociacions. Poden ser unes negociacions sobre una nova relació intraestatal, o unes que portin a la independència dins de la UE" i afegeix "es tractarà d'unes negociacions enceses, dures i bastant públiques amb l'Estat, i d'unes altres de paral·leles, i bastant més discretes però importants, amb la UE i amb els seus estats més grans".
I conclou "Jo veig quatre opcions: 1) Independència peti qui peti. 2) Independència negociada. 3) Negociar una nova relació. 4) Quedar-se com ara, o pitjor. Jo em puc trobar còmode tant en la 2 com en la 3, perquè la veritable alternativa és "negociar, sí o no ".