Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dijous, 21 de d'octubre del 2010 | 14:18
Recull de premsa · Política

Joan B. Culla: "El problema del tàndem Saura-Boada és una metàfora de les febleses del segon tripartit"

Barcelona · L'historiador Joan B. Culla critica novament la gestió de Joan Saura i Joan Boada al capdavant del departament d'Interior. Culla afirma, en un article a l'Avui, que "el capteniment d'ambdós personatges durant la vaga general del 29-S evidencia que, després de quatre anys al capdavant del departament d'Interior, després de tantes crisis i polèmiques, Saura i Boada encara no han entès res ni han après res sobre les obligacions dels càrrecs que ocupen i les responsabilitats que els són exigibles". Culla critica la presència de Joan Boada a la manifestació de Girona el passat 29-S mentre a Barcelona es produïen greus aldarulls, i recorda les declaracions que després va fer assegurant que no té competències en matèria de seguretat. Per això, Culla es pregunta irònicament el següent: "Què passa, que el senyor Boada només té competències a l'hora d'inaugurar comissaries i en altres ocasions de lluïment, però deixa de tenir-ne quan hi ha problemes d'ordre públic al carrer, i aleshores se'n pot anar tranquil·lament de mani?".

Culla afirma que la creença que la gestió de la cúpula política d'Interior durant aquest quadrienni ha estat un desastre és avui compartida transversalment per partits del govern i de l'oposició, per tots els sindicats dels Mossos i dels bombers; i afirma que "només un caricaturesc patriotisme de partit, o bé una síndrome de secta aïllada i perseguida, poden explicar que l'actual direcció d'ICV s'obstini a lligar la seva sort a les amortitzades figures de Saura i Boada, i a considerar "actius electorals" els que, fora de la congregació roig-verd-violeta, no són més que un llast".

Però, segons l'historiador, "el problema del tàndem Saura-Boada o el problema d'Iniciativa, desborda de llarg els límits d'aquesta formació i es configura com una expressiva metàfora de les febleses estructurals del segon tripartit". Aquest cop, segons Culla, "la gravetat dels desordres a Barcelona mentre el secretari d'Interior portava la pancarta a Girona va desfermar les crítiques des d'Esquerra (Joan Ridao), però sobretot des del PSC". El mateix president Montilla va admetre a TV3 que Joan Boada "no va fer bé". Aleshores, "per què no el va destituir?", es pregunta Culla. Doncs perquè no podia; "perquè Iniciativa no hauria consentit la defenestració del seu número 1 per Girona, dos mesos abans de les eleccions, sense provocar una crisi". Culla recorda que l'estabilitat és una gran cosa, però subratlla que "la cohesió, la seriositat d'un govern, i l'autoritat presidencial encara són més importants".

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Notícies relacionades
Indica publicitat