"Potser vaig errat, però tot apunta que intenten aprofitar-se de la memòria de peix dels catalans: no fer por i presentar Rajoy com un dirigent eficaç" ha sentenciat Ferran Casas.
El periodista Ferran Casas ha remarcat la "candidesa sospitosa" amb què "alguns analistes es feliciten per la moderació exhibida per Rajoy", així com el fet que "no hagi tret temes com la llengua en campanya".
"Ha canviat el PP? ─s'ha preguntat Casas a un article publicat al diari Ara─ ¿No és el del PHN, els Papeles de FAES, la Constitució usada com el codi penal, la guerra d'Iraq, el recurs a l'Estatut i el que vol exterminar el català a les Illes i al País Valencià i que no sigui vehicular a l'escola catalana?".
A Estem avisats, Casas ha dit que "tot apunta a què [des del PP] intenten aprofitar-se de la memòria de peix dels catalans: no fer por i presentar Rajoy com un dirigent eficaç que traurà Espanya del pou". El periodista ha clòs que a hores d'ara "res fa pensar en concessions" i que "tocar el voraviu als catalans amb la llengua, la gran nació espanyola o els toros serà (a més de gratis) rendible políticament passat el 20-N i la cortina de fum ideal en un context de grans retallades". "Estem avisats" ha conclòs.