La rectora de la UOC, Imma Tubella, creu que els nostres polítics ens ha d'oferir el més aviat possible un full de ruta. En un article a l'Ara, Tubella diu que "necessitem urgentment un full de ruta i aclarir cap on volem anar, com hi volem anar i què volem ser".
Tubella ha continuat assegurant que això ho hem de fer "tan aviat com puguem", i que cal fer-ho "per dignitat, per pragmatisme i per esperit de supervivència".
Tubella assegura en aquest article que "tots els pobles es construeixen els seus propis relats i fan servir tots els mitjans de què disposen per repetir-los per crear un relat, un imaginari, comú que cohesioni les seves societats, i en l'àmbit extern, per fer-se conèixer de la manera que ells mateixos han decidir ser reconeguts".
En aquest sentit, subratlla que tots els pobles que han assolit la independència "han construït, abans, el seu propi relat, el seu imaginari col·lectiu, i han utilitzat tots els mitjans al seu abast per comunicar-lo internament i externament".