"Es tracta de plantejar un conflicte (democràtic) i fer veure als nostres interlocutors que la solució mai serà pitjor que la perpetuació del problema".
L'historiador Toni Soler ha recordat a un article que Joan Herrera se'n va "de tournée per explicar el dret a decidir a les Espanyes" i ha comentat que "a l'Estat no se l'ha de convèncer, perquè aquest no és el llenguatge dels estats".
"Tant si parlem d'Espanya com de qualsevol país membre de la Unió Europea. Els estats no volen saber si tenim raó; no els importa. La política és poder i el poder l'exerceix justament qui 'pot', no qui té raó" ha raonat Soler. A l'article Llenguatge d'Estat Toni Soler hi ha dit que "l'única pedagogia possible consisteix a mostrar la nostra determinació" que ha de ser "pacífica, cívica, però insubornable" segons l'autor.
"Es tracta de plantejar un conflicte (democràtic) i fer veure als nostres interlocutors que la solució -sigui quina sigui- mai serà pitjor que la perpetuació del problema. Penseu que els estats mai no es qüestionen entre ells, i és justament per això que volem ser un estat: per deixar de donar explicacions. Per oblidar-nos de la pedagogia estèril" ha sentenciat.