"La negativa, l'amenaça i la prohibició són l'única resposta obtinguda. Les posicions, entre el catalanisme desacomplexat i l'espanyolisme mononacional, són cada vegada més distants. I res no fa pensar que les coses puguin canviar".
L'exconseller de cultura i mitjans de comunicació, Joan Manuel Tresserras, ha alertat a un article sobre la importància dels tempos en el calendari del govern català: "El temps ens va en contra. Ens cal posar a punt l'Agència Tributària pròpia. I posar data a la consulta".
A l'article L'enigma del calendari Tresserras hi ha dit que en el moment en què els catalans "rebem la negació definitiva anunciada" cal establir la data "per dir prou": "És l'establiment d'aquesta data -la que tancarà els preliminars- la decisió més important que ha de prendre el president Mas en relació al procés".
Els motius? "L'Estat juga amb les blanques i les negres. Utilitza els sostres de dèficit com si fossin paraigües del seu armari particular. Inventa regles, incompleix acords, profereix llocs comuns insubstancials. Procura desmantellar reputacions, mentre amaga els sobres" ha argumentat l'autor de l'article.
Malgrat ser la riota dels fòrums internacionals, [l'Estat] manté una actitud d'intransigència quan s'enfronta a la demanda catalana"
Tresserras ha lamentat que l'Estat, "més que política, té obsessions" i ha explicat que "malgrat ser la riota dels fòrums internacionals per la seva penosa inconsistència, manté una actitud d'intransigència i un to desafiant quan s'enfronta a la demanda catalana".
Finalment l'exconseller ha conclòs que "la negativa, l'amenaça i la prohibició" són l'única resposta obtinguda per Madrid i que les posicions entre el catalanisme desacomplexat i l'espanyolisme mononacional "són cada vegada més distants". "Res no fa pensar que les coses puguin canviar" ha dit.