Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimarts, 8 de de març del 2011 | 18:21
Notícia · Euskal Herria

Marlaska nega als detinguts el protocol per evitar tortures

El jutge de l'Audiència nacional espanyola, Fernando Grande Marlaska, va negar ahir, com és habitual en ell, la sol·licitud formulada per l'advocat dels quatre detinguts acusats de pertànyer a ETA per a l'aplicació de l'habeas corpus i la posada en marxa del protocol per evitar tortures.

Grande Marlaska

Izaronews · Un protocol que obliga que la guàrdia civil gravi els interrogatoris, que els detinguts rebin la visita d'un metge de confiança i que les seves famílies estiguin informades sobre el seu parador i estat de salut.

Mentrestant, els quatre detinguts continuen incomunicats, segons informa el Moviment Pro-Amnistia, que tem que siguin objecte de tortures i maltractaments.
L'aplicació del protocol per a la prevenció de la tortura ha estat sol·licitada pels relators de les Nacions Unides, i en els seus informes sempre s'ha insistit en la necessitat de posar fi al règim d'incomunicació dels detinguts.

Davant d'aquestes denúncies, des de l'estat espanyol es nega sistemàticament la pràctica de la tortura i la resposta sol ser al·ludir a una suposada directriu d'ETA que obligaria als seus membres a denunciar tortures després de la seva detenció.

No obstant això, bona part de les denúncies de tortures provenen de persones posades en llibertat després de comprovar que no pertanyien a ETA. En el cas de França, i després de les detencions de suposats membres d'ETA, no hi ha aquest tipus de denúncies.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat