Barcelona ·
El vicepresident de la Generalitat, Josep-Lluís Carod-Rovira, ha admès que li és "aboslutament indiferent" que el Tribunal Constitucional (TC) emeti sentència aquesta setmana sobre l'Estatut de Catalunya. Carod-Rovira ha fet aquestes declaracions avui al programa El matí de Catalunya Ràdio, on ha afirmat que "al final l'única sentència que m'interessa és la que emeti el poble de Catalunya".
El vicepresident ha recordat que "a finals d'agost de l'any passat ja vaig dir que el millor que pot fer aquest tribunal és dimitir" i ha subratllat que "la millor sentència que pot fer el TC és plegar". El vicepresident ha reconegut que el TC ha "arribat als límits d'allò que és formalment acceptable" i ha dit que l'acció d'aquest tribunal ha provocat que "hi hagi cada cop més gent a Catalunya que cregui que amb Espanya no hi ha res a fer".
Carod-Rovira ha indicat que el que cal és que "Catalunya i Espanya treballin en projectes que puguin ser d'ineterès pels dos països però cadascú manant a casa seva" perquè actualment "no hi ha espai de convivència des de la diversitat", i ha posat l'accent en un futur referèndum vinculant al 2010 perquè "Catalunya circularia millor pel món si fós un país".