Indica publicitat
Divendres, 10 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dijous, 25 de de juny del 2009 | 14:39
Notícia · Política

"Obsessió Carod" de Saül Gordillo

Barcelona · El periodista Saül Gordillo ha posat en el punt de mira les crítiques que alguns diaris han fet sobre la poca representativitat de la Generalitat als funerals de Vicenç Ferrer al seu bloc. "Els mateixos mitjans - ha dit Gordillo- que critiquen els viatges del Govern de Catalunya a l'estranger s'escandalitzen ara

perquè als funerals de Vicenç Ferrer a l'Índia només hi assistís l'autoritat d'exteriors catalana
, és a dir, la viceconsellera Roser Clavell. Si hi va Carod, perquè hi va. Si no hi va, perquè no hi va". Gordillo ha recordat que quan Carod-Rovira va viatjar a l'Índia, les despeses de l'expedició oficial van aparèixer als diaris "com si d'un delicte es tractés", i Gordillo a remarcat que "ara que decideixen d'enviar una reduïda representació i que el Parlament de Catalunya no s'hi apunta, a diferència de la delegació del Congrés dels Diputats, els diaris (alguns) també ho critiquen".

Saül Gordillo ha estat contundent: "No ser un país normal és realment cansat i contradictori. El president del Congrés espanyol pot agafar un avió Falcón de l'exèrcit de l'aire per anar als funerals de Ferrer, però pobres Carod i Clavell si no volen en low cost des de Reus o Girona. Misèria de país i de debats".

El periodista ha volgut destacar, també, les portades "de determinats rotatius madrilenys, que busquen a cop de titular una involució de la descentralització de l'Estat" i les ha classificat dins de "l'argument demagògic de la crisi" que pretén "dinamitar l'estat de les autonomies". "No toleren - ha dit Gordillo- cap despesa que no sigui cotxes oficials a Madrid o ambaixades muntades des de Madrid", i a continuat dient que a Barcelona alguns mitjans demostren una "enorme miopia" que cau en el "retret fàcil": "Mai no saps fins a quin punt és miopia nacional (catalana) o línia editorial molt interessada (barreja d'espanyolisme i d'antigovernamentalisme conjuntural)".

"L'afany de veure-hi avui escàndols en l'ull aliè -ha subratllat Gordillo- tapa la biga en l'ull propi", i s'ha preguntat fins a quin punt aquestes actituds responen "a un interès informatiu per desgastar el vicepresident independentista d'un govern tripartit, a l'autoodi que tradueix en notícia la relació de despeses dels viatges oficials quan són catalans i en normalitat no noticiable quan són espanyols, o ambdues coses alhora".

"¿Seria notícia -s'ha preguntat finalment Gordillo- el mateix viatge o el mateix no-viatge si el titular en lloc de Carod fos un vicepresident d'un altre color polític, posem per cas un Duran i Lleida?".

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat