Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimecres, 10 de de novembre del 2010 | 16:20
Notícia · Societat civil

La restitució de les quatre columnes de Puig i Cadafalch comencen a fer-se realitat

Barcelona · Després d'anys de lluita, la restitució a la plaça del Marquès de la Foronda, a Montjuïc, de les quatre columnes de Josep Puig i Cadafalch ja comença a ser un fet palpable. Al mateix lloc on Puig i Cadafalch hi va construir l'any 1919 l'escultura representativa de les quatre barres, s'hi estan col·locant novament quatre columnes, en un monument que costarà 2'5 milions d'euros i que, en principi, s'inaugurarà a mitjans de desembre. 82 anys després que el dictador Primo de Rivera enderroqués les columnes originals, Montjuïc tornarà a comptar amb les Quatre Columnes.

De moment, tan sols queda per decidir el text de la placa. La Xarxa d'Entitats Cíviques i Culturals dels Països Catalans pels drets i les llibertats nacionals, que ha promogut la construcció del monument, ha proposat la frase: "Monument nacional d'homenatge als homes i dones patriotes de tots els temps".

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat