Barcelona ·
La Plataforma de Professors en Defensa de Català al Batxillerat, Òmnium Cultural i la Plataforma per la Llengua han denunciat la reculada del català a les aules, especialment als dos cursos de Batxillerat. Des del Sindicat de Professors de Secundària (SPS) s'ha constituït aquesta organització de professors en defensa del català per denunciar la disminució d'hores dedicades a la llengua catalana i per pressionar la Conselleria d'Educació.
El manifest, que denuncia aquesta situació, ha estat signat per set-cents professors i per una colla d'intel·lectuals, i aquest es queixa de la retallada d'hores lectives dedicades a la docència del català del curs passat en benefici d'assignatures de modalitat i noves matèries. Els professors han afirmat que "entenen que el Departament d'Educació demostra un gran desconeixement de la realitat escolar" si creu que el domini de català dels alumnes és "prou bo" a finals de l'ESO.
Pels signataris, els resultats obtinguts en llengua i literatura catalanes són "clarament inferiors" als del curs anterior, i per això els professors denuncien que aquesta "és la primera vegada des del restabliment de l'autonomia" que les hores de català es redueixen al Batxillerat.