Girona recorda la figura de Jaume Curbet, personatge clau en el model de seguretat català, qui va morir el passat mes de maig a causa d'una llarga malaltia.
Txell Pineda ·
El divendres 30 de març al Casal Bisbe Cartanyà de Girona es va celebrar l'aniversari d'en Jaume Curbet, que hagués celebrat seixanta anys. Va ser un espai obert en el que la família i els amics van voler recordar la seva figura i personalitat.
Així vam poder copçar el compromís que tenia des de ben jove amb la societat i la democràcia. La seva inquietud i curiositat insaciable unida a una gran capacitat de reflexió i transcendència, que ens ha deixat en nombrosos llibres. Entre ells destaquem el darrer com sintensi dels seus darrers anys de recercai reflexió "Un món insegur. La seguretat en la societat del risc".
En Jaume Curbet va ser el primer regidor de seguretat a l'ajuntament de Girona en democràcia i com, aquest fet, el va marcar. També el podem considerar un dels inspiradors del model policial català tot i que, com bé es va recordar, el considerava incomplet al no haver acabat de dotar de plenes funcions a les policies locals. De Catalunya va anar a diferents governs i administracions aportant una visió oberta i reflexiva de la seguretat, fins arribar a Sud Amèrica, on també va brillar amb el seu treball.
Però si una cosa va quedar clara va ser que si la dimensió d'en Curbet professional ha deixat un gran llegat, el Curbet home el supera i engrandeix. Amic dels seus amics, espòs, pare, germà i fill, no he vist gaires persones que la seva dimensió humana deixi una marca tant profunda i perdurable. Està en marxa un reconeixemenet institucional que esperem que sigui un pas només en el seu record i un punt d'inici en la continuació del seu llegat. Bon aniversari Jaume.