La Plataforma per la Llengua lamenta la decisió del Parlament Europeu i recorda les quasi 200 disposicions que obliguen a etiquetar en castellà.
Després que el Parlament Europeu hagi aprovat el nou reglament sobre els productes alimentaris, la Plataforma per la Llengua ha "lamentat" en un comunicat la decisió de rebutjar l'esmena que havien presentat diversos eurodiputats catalans, "que hagués obert la porta a que per primer cop des de la dictadura franquista, el castellà pogués deixar de ser obligatori en l'etiquetatge de productes distribuïts a Catalunya". L'entitat ha recordat que el nou reglament aprovat "prolonga una directiva que des de fa més de 14 anys preveu que l'Estat espanyol pugui obligar a etiquetar en castellà", a través de gairebé 200 disposicions.
De fet, la Plataforma ha recordat que diverses empreses ja han estat multades per no etiquetar en castellà (com les conegudes 94 multes que l'any 2009 va imposar l'Agència Catalana de Consum a productes no etiquetats en castellà que, per tant, incomplien la llei).
L'entitat també s'ha referit al Codi de consum de Catalunya, aprovat el 2010 i que preveia un termini d'adaptació que venç aquest 23 de juliol, i ha instat a la Generalitat a fer-lo acomplir. La normativa preveu l'equiparació lingüística del català i el castellà, és a dir, que les dues llengües seran obligatòries en les etiquetes.