Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimarts, 9 de de setembre del 2008 | 15:47
Recull de premsa · Política

Carretero i Beltran: "som independentistes i sabem que el nostre país pot aconseguir la independència"

Barcelona · Amb aquestes paraules, els líders dels corrents interns d'Esquerra Republicana de Catalunya inicien la carta de presentació, publicada al diari Avui, on anuncien la fusió de Reagrupament.cat i Esquerra Independentista en una sola agrupació que durà per nom Reagrupament Independentista. En la missiva, Joan Carretero i Uriel Bertran expliquen les raons bàsiques de l'independentisme i destaquen la necessitat que els Països Catalans esdevinguin un Estat "perquè en el mon global en què vivim disposar d'Estat propi, poder decidir lliurement el que més convé a cada moment és un requisit indispensable per a qualsevol nació que es proposa progressar".  

Així mateix, els líders del nou corrent intern recorden que "estem sotmesos a un Estat espanyol que s'enforteix i ens empobreix. I que, sempre ha aprofitat les actituds covardes dels partits catalans i les divisions del catalanisme, de l'independentisme i, ara, d'ERC, per imposar-nos els seus dictats". De la mateixa manera que analitzen la situació que justifica plenament la independència del nostre país, Bertran i Carretero afirmen que "treballar plegats ens servirà per donar una nova empenta a l'independentisme en un moment en què té possibilitats d'esdevenir majoritari i que no podem desaprofitar". Els impulsors de Reagrupament independentista, que creuen que "ha estat un fracàs clamorós de tots els partits l'intent il·lús per reformar Espanya a través d'un nou Estatut", asseguren que impulsaran el projecte de la fermesa, el coratge i la illusió dins d'ERC i afirmen que, davant del fet que "Espanya no és un Estat veritablement democràtic", cal que tots els catalans prenguin una actitud militant per enfortir l'opció independentista. Bertran i Carretero acaben apel·lant a l'himne nacional amb "Ara és l'hora catalans" per seguir dient "és l'hora del Reagrupament Independentista per rellançar el partit històric que ens ha de conduir a la llibertat, Esquerra Republicana de Catalunya".

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat