Barcelona ·
L'especialista en seguretat i membre fundador del PSC-Reagrupament, Jaume Curbet, acaba de publicar "Un món insegur". Curbet parla, en una entrevista a El Punt, de la seva experiència política i professional. I és que ell va ser el més jove entre els fundadors del PSC-Reagrupament i en el primer ajuntament democràtic de Girona. Curbet recorda que va participar "en la creació de Socialistes Democràtics Catalans, en què hi havia Josep Verde i Aldea, Fèlix Martí, Jordi Porta i que va ser dels tres grups que van constituir Reagrupament Socialista i Democràtic de Catalunya".
Curbet explica que quan es va plantejar la fusió del PSC-r, del PSC-c i de la Federació Catalana del PSOE, Josep Pallach li va dir: "Jaume, passi el que passi mai no seré del PSOE". I és que, segons Curbet, Pallach ho tenia claríssim: "sense fer política ficció ja sabem una cosa". Curbet creu que si Pallach no hagués mort el PSC-PSOE existiria, però "no pas de la manera que existeix. N'estic convençut". Curbet subratlla que "abans de Felipe González, el referent del socialisme a Espanya era Pallach; era l'opció de Willy Brandt, dels socialdemòcrates alemanys". En aquest sentit, apunta que l'escenari polític hauria estat un altre: "Pallach era l'única alternativa clara a Jordi Pujol, com a polític carismàtic i amb capacitat de lideratge".
D'altra banda, Curbet es defineix com a socialdemòcrata: "Vull una economia subordinada a la política democràtica i no a l'inrevés, amb serveis bàsics per a tothom i amb oportunitats reals, no sobre el paper. Que es pugui reduir la fractura social. Està demostrada la correlació entre la desigualtat social i els homicidis".