Diversos militants de CDC han anunciat la creació de la Plataforma per la Sobirania, que defensa governar amb ERC i el dret a l'autodeterminació. Es tractaria d'un espai "de coordinació per a les persones que militen a CDC i que volen de la direcció d'aquest partit una proposta sobiranista clara, concreta, determinada i oberta al conjunt de la societat civil catalana", així com "a militants d'altres formacions polítiques", per "consensuar un full de ruta que tingui com a meta datada l'exercici del dret a l'autodeterminació". La plataforma afirma que existeix un "cansament" i "distància" entre la societat catalana i les forces polítiques.
Consideren que existeix un "procés de difuminació política", que "pateix el projecte nacional català. Considerem que la cruïlla històrica que vivim només ens permet dues direccions possibles: sobirania o submissió". "Efectivament, l'opció sobiranista és l'única alternativa a la submissió que proposen les principals entitats i institucions polítiques espanyoles", defensen. El procés de "difuminació" i "laminació" que "ha patit l'Estatut que va aprovar el Parlament de Catalunya el 30 de setembre del 2005 no és la causa de la nostra mobilització però sí és un exemple clar de la unitat política espanyola a l'hora de negar sobirania política a la nació catalana", especifiquen.
"De forma concreta ens referim a l'actuació de les dues principals forces polítiques espanyoles: PP i PSOE", concreten. La primera d'elles de forma "desacomplexada" i "directa", i la segona per la seva "actitud passiva i finalment activa" en contra del text aprovat a la Cambra catalana.
És per tot això que la Plataforma per la Sobirania es postula com a "espai de coordinació per a les persones que militen a CDC i que volen de la direcció d'aquest partit una proposta sobiranista clara, concreta, determinada i oberta al conjunt de la societat civil catalana' així com a 'militants d'altres formacions polítiques que estiguin d'acord amb aquest document per tal de consensuar un full de ruta que tingui com a meta datada l'exercici del dret a l'autodeterminació".
"Considerem inajornable l'assumpció de compromisos polítics per part de CiU, considerem que aquesta feina és irrealitzable sense la complicitat d'ERC", defensen. Demanen a les respectives direccions "ambició nacional, sentit d'estat, i la determinació necessària que ha de garantir el progrés social, polític i econòmic de la societat catalana". Per aquest motiu proposen quatre actuacions, que són el "compromís polític" de CiU i ERC amb l'exercici del dret a l'autodeterminació de la nació catalana, que s'ha de traduir "en la formació d'una mesa de treball amb l'únic objectiu de generar les garanties necessàries per a la realització d'un referèndum d'autodeterminació abans de dues legislatures".