Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimecres, 14 de de setembre del 2011 | 16:44
Notícia · Societat civil

"L'atac a la immersió no és racional"

El Director de la Càtedra de Multilingüisme Linguamón-Universitat Oberta de Catalunya (UOC) ha mostrat la seva perplexitat: "Tant els nens castellanoparlants com els catalanoparlants aprenen bé el castellà a l'escola".

Miquel Strubell

Barcelona · És un dels màxims experts en l'ensenyament de llengües, sociolingüista, i també Director de la Càtedra de Multilingüisme Linguamón-Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Miquel Strubell ha denunciat a una entrevista al diari El Punt-AVUI que la sentència dictada pel TSJC "no és racional" i la base fonamental de la decisió de l'alt tribunal respon a "atacs passionals i identitaris".

El sociolingüista ha desmuntat falsos mites d'aquells qui es mostren contraris al sistema d'immersió lingüística instaurat a les aules de Catalunya: "Primer, [es diu] que els nens de llengua castellana no aprenen bé la seva pròpia llengua. Fals. Segon, es diu de manera insistent que hi ha un dret fonamental, universal, a triar la llengua de l'educació del nen. Fals. Tercer, que els nens catalanoparlants no aprendran bé el castellà. Fals. L'aprenen bé, sense que calgui arribar a una competència com si fos la seva llengua".

"Es diu que els nens de llengua castellana no aprenen bé la seva pròpia llengua. Fals."

En aquest sentit, l'expert ha sentenciat que les intencions de fer desaparèixer el català de les aules provenen de "poderosos mitjans de comunicació amb seu a Madrid", els quals "alimenten el divorci creixent entre Catalunya i Espanya", i s'ha mostrat escèptic amb l'ultimàtum del TSJC: "Sembla summament aventurat que un tribunal hagi entrat a fer consideracions de caire sociolingüístic per argumentar una decisió que té unes implicacions i ramificacions polítiques, socials i pedagògiques de gran abast".

"El model català de conjunció lingüística s'ha dissenyat com a eina de cohesió social, per respondre a necessitats de casa nostra, amb un suport social i polític amplíssim. Un informe d'Escola Valenciana fa pensar que tres famílies a Catalunya tenen més poder que més de cent mil famílies valencianes a l'hora de demanar l'ensenyament en la seva llengua" ha conclòs.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Notícies relacionades
Opinió · Política
Incredibilitat
Opinió · Política catalana
Dos judicis... o un?
Opinió · Política catalana
Quan i com farem futur?
Opinió · Política catalana
Ja he dit que això és una guerra!
Opinió · Política catalana
Els representants de la CUP
Opinió · Política catalana
Congrés internacional: "Avenços recents en soscavar el procés d'independència de Catalunya"
Opinió · Llengua
Un privilegi?
Opinió · Política
Transitorietat
Opinió · Política catalana
El referèndum: alguns missatges clau que han d'arribar a TOTHOM
Crònica · Societat civil
El proper pas de l'Assemblea
Indica publicitat