Indica publicitat
Dijous, 9 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimarts, 30 de de març del 2010 | 17:07
Opinió · Societat civil

Laporta sobrevalorat?

Barcelona · Joan Laporta no ha estat el millor president del Barça. Aquesta afirmació pot semblar contundent, però la van demostrar els únics que podien fer-ho, els socis del club. En la moció de censura celebrada fa mesos el van rebutjar per més del 60% dels vots emesos. Va salvar el seu cap per la reforma estatutària, feta pel nefast mandat de Joan Gaspar. A més, durant els 7 anys i escaig de la seva presidència ha perdut pel seu autoritarisme el 80 % dels membres de les seves juntes.

Els èxits esportius, sobretot els del darrer any, sens dubte els millors de la història, són mèrit d'un concepte de club ideat fa més de 30 anys, basat en el planter, creant "La Masia"com a forjadora de futurs jugadors, i amb  el futbol base dirigit per un gran professional, al qual no se li ha fet justícia, l'Oriol Tort, persona amb gran visió futbolística. Els seus resultats van permetre a Pep Guardiola, un dels seus millors pupils, afrontar la final de la Champions de Roma amb 7 jugadors formats a "La Masia", juntament amb els 2 entrenadors.

Demostració del seu egocentrisme, del que l'acusaven exmembres de les seves juntes, ha sigut la darrera cacicada: nomenar Johan Cruyff com a president d'honor del club, figura no estatutària, que ha estat disfressada amb el nomenament de soci d'honor amb categoria de president. Aquesta decisió tornarà a dividir la massa social com va passar fa anys, quan el president Núñez el va cessar com a entrenador després de grans èxits esportius.

Finalment, el seu llibre Un somni pels meus fills es comenta per si sol, ja que és un palpable compendi d'allò que no agrada a la majoria del soci barcelonista.

No valorem la capacitat de Joan Laporta per liderar la regeneració política del nostre país, serà el poble de Catalunya qui ho farà si gosa presentar la seva candidatura a les pròximes eleccions al Parlament de Catalunya.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Més opinions de
Opinió · Política catalana
Dos judicis... o un?
Opinió ·
Viatge a la pròpia responsabilitat
Opinió · Política
La llengua un objectiu prioritari
Opinió · Societat civil
Mobilitzacions virtuals
Opinió · Política
TV3PV: qui pagarà la multa?
Opinió · Política
Política exterior
Opinió · Política
La fermesa de Felip Puig
Notícies relacionades
Crònica · Esport i Ciutadania
L'aparició de Laporta
Crònica · Esport i Ciutadania
Sol i ombra
Crònica · Esport i Ciutadania
Caminar damunt les brases
Crònica · Esport i Ciutadania
L'última lliçó de Bojan Krkic
Notícia · Política
Carretero: viatge d'anada i tornada
Crònica · Esport i Ciutadania
La roba bruta
Crònica · Política
Puigcercós i Laporta, junts dos anys després
Recull de premsa · Política
Joan B. Culla: "L'octogenària ERC tracta d'igual a igual a la debutant formació laportista"
La fotografia · Política
Veu la llum 'Unitat per Barcelona', la coalició d'ERC, RCat i DC
Crònica · Política catalana
ERC posa en qüestió l'estratègia de l'esquerra nacional
Indica publicitat