Indica publicitat
Divendres, 10 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dilluns, 25 de de juny del 2007 | 17:18
Crònica · Política catalana

Quan per a sumar cal restar

Un cop més, les picabaralles entre CDC i Unió han servit per a ben poca cosa més enllà de fer lluir certs egos ben alimentats. Per a això i per a tapar altres debats i altres polèmiques. Un cop més, per a deixar ben descansada durant uns dies la resta de l’espectre polític català.
Ara l’excusa ha estat si Duran ha de marcar o no en solitari l’estratègia negociadora de CiU a Madrid. Una discussió ben ximple, ja que era evident des del minut 1 que això gairebé no cal ni discutir-ho, per absurd. Però un cop més, un debat fictici ha servit per a enfrontar dos socis que, segons sectors creixents d’ambdós partits, potser caldria que es plategessin seriosament noves fórmules de relació que no descartessin el trencament de la federació. L’argument? Potser per a sumar com cal, primer caldria restar.

El president Pujol parlava sovint d’allò de “sumar i no restar”. Ara, però, n’hi ha que creuen que potser una bona fórmula per a refer Convergència com “la casa gran del catalanisme” seria recuperar centre en l’aspecte social i guanyar també centre, per tant sobiranisme, en l’eix nacional. Sembla clar per a destacades veus d’aquest món, que això no es pot fer de la mà de la Unió de Duran. Però alhora no es descarta que, com ha passat entre EA i el PNB, o a Navarra entre UPN i CDN, una ruptura servís per a poder sumar en futurs pactes de govern. Podria ser així si Unió creixés menjant-se terreny del PPC en l’espectre de dreta, i si CDC ho fes en un centre sobiranista obert a amplis sectors. Si passés això... i si Unió no tingués després la temptació de sumar amb els socialistes, és clar.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat